Аналітика EVO: як зростають продажі, середній чек та інші показники маркетплейсів

Група EVO, яка об’єднує маркетплейси Prom, Bigl, Shafa і Crafta, відзвітувала про результати роботи в першому півріччі 2019-го: які товари найчастіше купують українці, як зростає кількість замовлень, «мобільних» транзакцій та середній чек.

Як повідомила прес-служба компанії, в I півріччі українці витратили на маркетплейсах EVO 11,7 млрд грн. Це на 17% більше ніж за аналогічний період минулого року. При цьому кількість замовлень зросла на 21%, а середній чек – 866 гривень – за рік практично не змінився.

Найчастіше на маркетлейсах купують техніку та електроніку, одяг і взуття, косметику, парфумерію, також книги, подарунки та товари для хобі (пряжу, тканини, декор для шиття і рукоділля, м’які іграшки тощо).

Кожне друге замовлення отримують сертифіковані продавці – компанії, перевірені Prom.ua. У них високий рейтинг, вони зв’язуються з покупцями протягом однієї години, відправляють замовлення в зазначений термін і готові допомогти клієнту, якщо щось пішло не так.

Цікаво, що через смартфони покупці замовили товарів на 2,7 млрд грн, що на 76% більше ніж за аналогічний період в 2018 році.

«70% покупців приходять на Prom з мобільних. Близько половини з них вже звикли замовляти товари через мобільний додаток. На покупки, в середньому, витрачають 617 грн», – говорить CEO Prom.ua Іван Портной.

За даними EVO, 40% «мобільних» покупців – це молоді люди у віці 25-35 років. Чоловіки на замовлення зі смартфона витрачають близько 432 грн, а жінки менше – 330 грн.

Зростаючий попит на хенд-мейд і секонд-хенд

На маркетплейсі Crafta.ua за перше півріччя 2019-го купили авторських товарів від майстрів і локальних брендів на суму 14,8 млн грн. Це на 76% більше ніж за аналогічний період в 2018 році. При цьому середній чек практично не змінився.

«В середньому покупці витрачають на авторський товар 520 грн. Найбільше замовляють речі повсякденного використання з оригінальним дизайном. З матеріалів популярністю користується дерево, бавовна і натуральна шкіра», – розповідає керівник майданчика Crafta.ua Ольга Костюк.

За кількістю замовлень в топі дизайнерські товари для дому: посуд ручної роботи, декор для передпокою, кашпо для квітів. Також попитом користуються трендові аксесуари і прикраси: екосумки, шкіряні гаманці, розшиті брошки і сережки.

На покупку речей з рук на маркетплейсі Shafa.ua українці за півроку витратили 213 млн грн, що на чверть більше ніж в минулому півріччі. За речі в хорошому стані віддавали в середньому 258 грн.

В топі популярних товарів – жіночі сукні, босоніжки, футболки, кросівки, джинси. «Усвідомлене споживання з тренда поступово переходить в звичку. Так, на сервісі кількість покупок рік до року зростає на 35%. Гарна ілюстрація прилучення українців до розумного споживання є середній чек. На “Шафі” він істотно нижче середнього по ринку й росте з року в рік всього на 15%. І то, переважно, внаслідок зростання продажів нових речей, які раніше на сайт додавали рідше. Це означає, українці готові ставити мінімальну ціну, щоб продовжити речам життя, а не викидати їх», – розповів CEO Shafa.ua Олександр Роєнко.

Довідка. До групи компаній EVO входять маркетплейси Prom.ua, Satu.kz, Deal.by, Bigl.ua, Shafa.ua, Crafta.ua, торгова площадка Zakupki.Prom.ua, онлайн-сервіс замовлення послуг Kabanchik.ua, онлайн-сервіс електронного документообігу Вчасно. У минулому році найбільший інтернет-магазин України Rozetka.ua викупив у міжнародної групи Naspers контрольний пакет EVO Group.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *