Креативні індустрії країн Центральної Європи

В рамках проекту “Visegrad Urban Creativity Clusters Network” у травні 2018 року відбувся креативний тур країнами Центральної Європи. Учасники туру, серед яких аспірант кафедри маркетингу НУВГП, знайомилися з розвитком креативних індустрій європейських країн.
А саме, у м. Будапешт (Угорщина) надихалися дизайном “руїнного” пабу Szimpla Kert, що знаходиться в єврейському кварталі Ержебетварош і являє собою суміш кітчу, примітивізму та відсутності стилю. Адже всередині нього зібраний різноманітний мотлох, а єдиною прикрасою стін є картини (в основному, абстрактний живопис). Проте такий хаос речей навряд чи залишить байдужими його відвідувачів, адже викликав неоднозначні емоції здивування та захоплення і у нас.

Також учасники туру знайомилися з діяльністю креативного простору – науково-технічної майстерні Makerspace в Будапешті. Це місце для втілення творчих ідей, простір для проведення експериментів та навчання. Учасникам було продемонстровано вироби, що створюють мейкерспейси – надруковані 3д-принтером орнаменти на одяг, механізм, що залежно від рівня освітлення регулює відкривання/закривання жалюзі, гідропонічну ферму, “випалену” карту світу, фонтан для використання в роботі з дітьми-аутистами та багато інших цікавих речей. Специфікою функціонування простору є поєднання практичних занять з навчанням дітей різного віку, з метою отримання прибутку, підтримка державних та співпраця з міжнародними організаціями.

Українські креативні проекти учасники туру презентували й у Міжнародному Вишеградському фонді (м. Братислава, Словаччина), де відбулася зустріч з координаторами проекту. Зокрема, представники Фонду розповіли про культурні, наукові й освітні проекти, які вони підтримують і обговорили деталі реалізації та можливості українських проектів.

У чеському місті Брно учасники туру відвідали науково-технологічний парк та лабораторію Fablab. Вона являє собою сукупність невеликих майстерень, в яких бажаючі створюють необхідні деталі на лабораторних пристроях з цифровим програмним управлінням. Лабораторія оснащена 3д-принтерами, 3д-сканерами, ЦПУ-фрезерами, різними плоттерами, термолізом та іншими механічними та електричними пристроями. Науково-технологічний парк у м. Брно розташований у промисловій зоні та об’єднує навколо себе креативні освітні та бізнес-процеси.

У м. Брно учасники туру ознайомилися також з цікавими зразками макетів “міста майбутнього”, “мапи бажань” тощо у архітектурній галереї. Відвідали виставку The 28th International Biennial of Graphic Design Brno 2018.

Слід зауважити, що подібні зразки чудово вписалися б у місцеві креативні простори.
Останнім пунктом маршруту у Чехії було м. Злін – найбільш яскравий приклад архітектури функціоналізму, переплетення історії міста з історією однієї родини (Батя), значної ролі закладу вищої освіти в житті містян. У м. Злін учасники туру стали свідками підготовки до 58 Міжнародного кінофестивалю для дітей та молоді, відвідали Ateliery Bonton Zlin – чеську кіностудію, що заклала основи всесвітньо відомої Чеської школи анімації, Університет Томаша Баті. Також цікаво було спостерігати за виставками дизайнерських робіт студентів  (одягу, прикрас, меблів, музичних інструментів тощо). Примітним є те, що по всьому місту розміщені спеціальні модулі, в яких знаходяться зразки студентських проектів, презентуються різноманітні вироби,що дозволяє молоді реалізовувати себе та бути “включеною” у життя міста. І це лише частина відвіданих локацій.

Тому, з метою ефективної розбудови інфраструктури міста та розвитку місцевих громад, потрібно й надалі переймати найкращий досвід реалізації креативних проектів та подій європейськими країнами.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Ірина Оплачко,

                                                                                                      аспірант кафедри маркетингу НУВГП

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *