Мережевий етикет

В Інтернеті, як і при особистій зустрічі, необхідно дотримуватися норм поведінки та вміти підтримувати цікаву розмову. У месенджерах (миттє́вих повідо́мленнях або, точніше, систе́мі о́бміну миттє́вими повідо́мленнями (англ. Instant messaging, скорочено IM) — телекомунікаційній службі для обміну текстовими повідомленнями між комп’ютерами або іншими пристроями користувачів через комп’ютерні мережі (як правило через інтернет) правила спілкування відрізняються від етики повсякденного життя.

Найважливіші з них:

  • Не варто використовувати у своїх повідомленнях тільки заголовні літери – це говорить про те, що ви кричите, причому в грубій формі. Якщо хочете підкреслити свою думку, використовуйте жирний шрифт, підкреслення, завершіть речення знаком оклику. Натиснута при наборі повідомлення клавіша Caps Lock заздалегідь налаштовує людей негативно.
  • Також сильно дратують повідомлення в стилі «ПрИвІтИк», коли великі і маленькі букви чергуються. Варто використовувати заголовні літери за призначенням.
  • Не можна забувати про розділові знаки. Багато користувачів вважають, що при спілкуванні в мережі не дуже важливо стежити за правилами написання. Частково це так, але іноді такий підхід серйозно ускладнює розуміння між людьми.
  • Речення необхідно написати повністю, перш ніж відправити співрозмовникові. Розірвані фрази плутають читача. Читати такий текст незручно.
  • Не відправляйте співрозмовнику масивних файлів. Частіше всього проблема виникає при обміні фотографіями. Від незнання, багато хто намагається відправити фото в форматі bmp, який займає дуже багато місця, замість того, щоб перевести його в jpg. Люди, які користуються обмеженим Інтернетом, будуть невдоволені такою масивною фотографією і можуть відмовитись прийняти її.
  • Не зловживайте повторами. Якщо ваш співрозмовник не помітив вашого повідомлення, не потрібно повторювати одне і те ж кілька разів. Користувач вам не відповідає на два однотипних повідомлення, що відправляються поспіль? Ймовірно, він зайнятий або відійшов від пристрою.
  • Повідомлення не повинно бути перевантажено смайликами. Послання, в якому смайликів більше, ніж букв, складно читати.
  • Не показуйте свою переписку іншим користувачам без узгодження з співрозмовником. Приватні бесіди так і називаються тому, що їх ніхто не бачить, крім учасників бесіди.
  • Ніч не найкращий час для повідомлень. Якщо у вашого співрозмовника є звичка переводити смартфон у беззвучний режим, це ще “може бути”. Якщо ні – то, можливо, колись він не витримає і висловить вам все, що думає про звичку писати пізно ввечері та вночі.
  • Не пишіть термінових та важливих повідомлень у неробочий час (до 9 та після 18-ої години). Якщо тільки Ваша компанія всім роздала смартфони під підпис і зобов’язала дивитись в них цілодобово, то – будь ласка. Але частіше буває по-іншому – багато хто відкриває робочі чати тільки на роботі, або навіть тільки на робочому комп’ютері.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *