Хто такі лідери думок, і як з ними працювати?

Маркетинг-просування товарів і послуг за допомогою лідерів думок з кожним роком набирає обертів. Цей тренд популярний і в 2019 році. «Робота з лідерами думок», «колаборації з лідерами думок» і навіть в штат вводять нову посаду – «менеджер по роботі з лідерами думок». Навіщо вони потрібні компаніям, де їх шукати, і як з ними працювати? Для тих, хто ще не розібрався.

Лідери думок – кажучи простою мовою, це як правило публічні особи, до думки яких прислухається громадськість. Думка таких людей впливає на хід обговорюваних тем або просто, до їхньої думки прислухаються, їм довіряють, їх вибір цінують. Як правило лідером думок стають люди, чиї особисті акаунти налічують від 10 000 передплатників. Їх відносять до групи блогерів «з меншою кількістю передплатників». Понад 30-50тис. – «средняки» ну і «мільйонники» – їх на сьогодні досить багато.
На сьогоднішній момент, згідно світової статистики, серед світових селебріті, найпопулярнішим є аккаунт футболіста Кріштіану Роналду – 160 млн. передплатників.

аккаунт футболиста Криштиану Роналду

Але швидше за все в найближчому майбутньому ці рекорди поб’є Інстаграм сторінка королівського подружжя. 2 квітня 2019 встигли завести свою загальну Instagram сторінку, свій офіційний акаунт, королівська пара – принц Гарі і Меган Маркл, всупереч забороні розміщення особистих сторінок в мережах. Шанувальників сторінки вже 2,2 млн. З появою королівського малюка, число її, швидше за все, буде рекордним.

Инстаграм страница королевской четы

Також важливо вибирати їх не тільки за кількістю передплатників, а й дивитися на лайки, коментарі, репости, таким чином зрозуміти зацікавленість і залученість аудиторії.

Важливий нюанс, що лідером думок можуть бути і не відомі актори, футболісти, співаки, політики чи моделі. Це можуть бути прості люди, які в соціальних мережах ведуть цікаво свій блог або аккаунт, розміщують нестандартні, ексклюзивні фото, відео. Наприклад, проста, невідома мама двох дітей Софія Стужук @SOFIA_STUZHUK (Київ) зібрала 1,2 млн. передплатників завдяки своїм порадам і рекомендаціям по правильному харчуванню, одягу, догляду за дітьми. Кожен її пост набирає тисячі лайків. Вона якийсь феномен українського Інстаграма.

мама двух детей София Стужук @SOFIA_STUZHUK

Лідером думок можуть бути не тільки дорослі, а й діти. Простий приклад, на дитину під ніком – Пупсі Кіра @PUPSIKIRA (Київ) підписано – 388 тис.чол. Вона є лідером думок. Або ж Даня Фесенко @HELDERSOON, йому всього 15, а рейтинг популярності вже високий, у нього 160 тис. передплатників. Не кожна публічна і відома людина набирає таку популярність.

Лідери думок, навіщо вони потрібні?

Лідер думок – це сильний інструмент для комунікації з різними аудиторіями, привернення уваги потрібної аудиторії, для підтримки, розкручування іміджу того чи іншого бренду. Сьогодні його використовують сотні компаній, цей інструмент, як кажуть в тренді. Співпраця з лідерами думок – це частина маркетингової стратегії компанії, тому тут важливо знати безліч нюансів.

Як розташувати тисячі людей вибрати саме ваш бренд, вашу послугу ваш товар? Звичайно ж, завдяки довірчій думці лідерів думок, популярних блогерів. Чим більше буде схвальних відгуків, тим більше людей виберуть саме вас, куплять ваш товар або послугу.

Як працювати з лідерами думок і де їх шукати.

Підбір лідерів думок відбувається під завдання кампанії. Шукати їх ви можете самостійно через «ручний пошук» – це дуже трудомістка робота через спеціальні хештеги, наприклад, #ОглядЇжі #Ресторани #ВідпочинокКиїв. У блогерів на сторінці відразу розміщено посилання «рекомендація для вас»:

Подбор лидеров мнений

При пошуку лідерів думок, блогерів потрібно дивитися на статистику. Пошук можна здійснювати через бази рекламних агентств або через каталоги. Один з найбільш популярних сервісів по рейтингу лідерів думок в Instagram, – LiveDune. Сервіс відстежує не тільки кількість передплатників, а й географію, тестує блогерів на накрутки тощо. На даний момент функція «Пошуку блогерів в Instagram недоступна», в зв’язку з посиленням контролю Facebook над персональними даними. Але як і раніше можна аналізувати акаунти Instagram.

Подібні збої в мережі Інстаграм виникають, так в січні 2019 блогери поскаржилися на проблеми в роботі Instagram наслідок чого у них було втрачено значну кількість передплатників. Ні багато ні мало, у деяких світових знаменитостей за добу зникли більше одного мільйона фоловерів. В цілому, згідно з даними, 57% користувачів не можуть відкрити свою стрічку новин, 22% – просто зайти в свій аккаунт. Від подібного, як бачимо, ніхто не застрахований.

Щодо інших способів пошуку блогерів – функція Graph Search на Facebook. Вам потрібно самостійно переключиться на англійську версію, щоб скористатися нею. Сервіс Klout шукає авторитетних блогерів за всіма соціальними мережами.

Лідерів думок в Instagrame поділяють на різні види: це селебріті (ведучі, співаки, актори), красиві дівчата, спортсмени, експерти, бізнесмени, мами, блогери. Блогери відповідно поділяються за тематиками (б’юті блогери, лайф-стайл, фешн, фітнес тощо). У кожного з них є свої послідовники. Звідси складаються списки з ким і за якими саме напрямками з ними можна працювати. Варто зазначити, що серед лідерів є «дрібні», «середнячки», «топові» і «мільйонники». Вартість винагороди, як і підхід до них, відповідно різний.

Робота з лідерами думок досить «специфічна», їх не можна заганяти в якісь рамки. Їм не можна виставляти чіткого технічного завдання, вони самі знають, як краще подати інформацію, щоб вона була сприйнята аудиторією правильно. З вашого боку необхідно узгодити формат поста, текст, візуалізацію, час і період виходу, а також винагороду. Вартість послуг – це окрема тема. Одні компанії в рахунок оплати пропонують свої послуги, інші оплачують їх роботу готівкою. Вартість оплати, починаючи від 500грн. (аккаунт від 20 тис. передплатників) за рекламу і вище. Ціна питання – як домовитеся.

Через які меседжі ви можете працювати з лідерами думок?

Лідер думок може стати вашим постійним представником бренду, може робити огляд і тестування продукту / послуги, просто ненав’язливо згадувати ваш бренд в тексті своїх публікацій, ну і, нарешті, просто давати пряму рекламу.

Приклад роботи з лідером думок, засновницею першого масштабного жіночого проекту із зірковими спікерами – Оленою Балагурою, @balagura (23,7 тис. передплатників).

Основательница первого масштабного женского проекта со звездными спикерами – Елена БалагураПример работы с лидером мнений

М’яка і ненав’язлива робота лідера думок з подачею засобу по догляду за шкірою. «Часто Ви просите ділитися тим, чим я користуюся …»

Мягкая и ненавязчивая работа лидера мнений

Як і з будь-яким іншим видом реклами ефективність роботи з лідером думок потрібно відстежувати. Найпростіший і популярний спосіб – Google Analytics. При аналізі результатів важливо не забувати, що від 10% до 30% передплатників є ботами (за даними сервісу LiveDune). Від будь-якого облікового запису блогера можна сміливо віднімати 10% передплатників. Після публікації поста або розміщення реклами не забудьте попросити блогера надати статистику поста, якщо вона закрита.

Новинки Instagram, які зроблять життя блогерів в 2019 р. кращим.

В кінці 2018 року Інстаграм почав тестувати новий тип профілів, призначений спеціально для блогерів. Зараз ця функція тестується на невеликій їх кількості, повністю її планують ввести в 2019 р. Нові акаунти отримають вбудовану аналітику по передплатникам – Інстаграм буде показувати збільшення або відтік аудиторії в розрізі одного дня або тижня.

Детальніше: https://marketer.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *